€8.48 €6.00
Εκπονηθείσα επί τη βάσει του ψαλτηρίου
Συγγραφέας: Μουσική Επιτροπή του Οικουμενικού Πατριαρχείου Εκδόσεις: Κουλτούρα Ημ. Έκδοσης: 1888 (ανατύπωση) Σελίδες: 64 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο
Από των Αποστολικών Χρόνων άχρι των Ημερών Ημών
Συγγραφέας: Γεώργιος Παπαδόπουλος Εκδόσεις: Κουλτούρα Ημ.Έκδοσης:1890 (1977,2002 εκδ.Γ)| Σελίδες: 628 (17*24) Σκληρό Εξώφυλλο
Πρόλογος\ Προεισαγωγή\ Μέρος Α: Η Εκκλησιαστική Μουσική Από Των Αποστολικών Χρόνων Μέχρις Ιωάννου Του Δαμασκηνού
Μερος Β:Ιωάννης Δαμασκηνός Ο Της Ιεράς Βυζαντινής Μουσικής Μεταρρυθμιστής\ Μερος Γ:Η Εκκλησιαστική Μουσική Από Του Ογδόου Μ.Χ. Αιώνος Μέχρι Των Καθ΄ Ημάς Χρόνων
Το Συμπέρασμα
Πίναξ Αλφαβητικός Των Εν Τη Παρούση Βίβλω Περιεχομένων Κυρίων Ονομάτων Και Πραγμάτων
Κωδ. Εύδοξος: 10212 52 33
Ελληνικά Μουσικά Περιοδικά ως Πηγή Έρευνας της Ιστορίας της Νεοελληνικής Μουσικής (Δίτομο έργο)
Συγγραφέας : Καίτη Ρωμανού Εκδόσεις: Κουλτούρα Ημ.Έκδοσης: 1996 Σελίδες: 363 και 745 (17*24) Μαλακό Εξώφυλλο
Στην πολύτιμη εργασία της για τα Ελληνικά μουσικά περιοδικά, με τίτλο Εθνικής μουσικής περιήγησις 1901-1912, Ελληνικά μουσικά περιοδικά ως πηγή έρευνας της ιστορίας της νεοελληνικής μουσικής, η διδάκτωρ μουσικολογίας Καίτη Ρωμανού αφ’ενός παρουσιάζει τα μουσικά γεγονότα όπως διαγράφονται μέσα από έξι περιοδικά της περιόδου 1901-1912, αφ’ετέρου προσφέρει στον ερευνητή ευρετήρια και συνόψεις αυτού του υλικού.
Εισαγωγικό Σημείωμα, Πρόλογος Μερος Ι Α. Εισαγωγή: Τα Περιοδικά Β. Η Ανακίνηση Του Μουσικού Ζητήματος Γ. Η Σχολή Βυζαντινή Μουσικής Του Ωδείου Αθηνών Δ. Μουσικολογία Ε. Δημοτική Μουσική Στ. Επιλεγόμενα. Η <<Εθνική Μουσική» Υπό Άλλη Σημασία
Παραρτήματα
Παράρτημα 1: Το Παρελθόν Του Μουσικού Ζητήματός- Παράρτημα 2: Ο Κανονισμός Του Εκκλησιαστικού Μουσικού Συλλόγου Κωνσταντινούπολης- Παράρτημα 3: Η Έκδοση Της Συλλογής Δημοτικών Τραγουδιών Του Ωδείου Αθηνών
Παράρτημα 4: Η Μελοποιια Αρχαίων Ελληνικών Τραγωδιών Και Κωμωδιών Από Τον Παχτικο Και Τον Ι.Θ. Σακελλαρίδη- Παράρτημα 5: Η Αθηναϊκή Μαδολινάτα- Παράρτημα 6: Δημήτριος Κ.Δούνης- Παράρτημα 7: Οι Μεταβολές Του Ρεπερτορίου Των Εκδηλώσεων Του Ωδείου Αθηνών
Ευρετήρια Μέρους Ι
Α. Γενικό Ευρετήριο Β. Ευρετήριο Εκκλησιαστικών Μελών Και Δημοτικών Τραγουδιών Γ. Ευρετήριο Συνθέσεων Δ. Έργα Που Αναφέρονται Στο Μέρος Ι-Περιεχόμενα Μέρους
Μερος ΙΙ \ Εισαγωγή \ Ευρετήρια Μέρους ΙI \ Συνόψεις \ Περιεχόμενα \ Ευρετήριο Συντακτών
Συγγραφέας: Γρηγόριος Πρωτοψάλτης Επιμέλεια: Θ.Π. Φωκαεύς Πρόλογος: Γιώργος Αγγελινάρας Εκδόσεις: Κουλτούρα Ημ.’Εκδοσης: 1835 (1983) Σελίδες 308 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο
Το Καλοφωνικό Ειρμολόγιο αποτελεί συλλογή έντεχνων και μελωδικών καλοφωνικών ειρμών, που μελοποιήθηκαν από ονομαστούς μουσικοδιδάσκαλους της μεταβυζαντινής εποχής.
Ενώ το σύντομο και αργό Ειρμολόγιο διακρίνονται για την αυστηρή μελωδική δομή, την στερεότητα και την ομοιογένεια της μουσικής φράσης, το μέλος του Καλοφωνικού Ειρμολογίου κινείται με άνεση και συγκρατημένη ελευθερία. Χρησιμοποιεί εκτεταμένες μουσικές γραμμές και πλαστικότατες εναλλαγές επιδιώκοντας, τη δημιουργία ενός περίτεχνου μελωδήματος, με πλούσια εκφραστικότητα και χρωματική λαμπρότητα, ανάλογη με εκείνη που αναδίδουν τα ολόφωτα ψηφιδωτά της Μονής της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη.
Από τα μέσα του ΙΣΤ’ και μέχρι τις αρχές του ΙΘ’ αιώνα το είδος αυτό της βυζαντινής μελουργίας εγνώρισε μεγάλη ακμή και εκτιμήθηκε κατ’ αξίαν η υψηλή ποιοτική του στάθμη, γιατί πράγματι αποτελεί την επιβλητική κορύφωση της Ψαλτικής Τέχνης την περίοδο εκείνη.
Στο Καλοφωνικό Ειρμολόγιο περιλαμβάνονται πολλές συνθέσεις του “μουσικωτάτου Κυρ Πέτρου του Μελωδού”, που είναι γνωστός περισσότερο με το παρωνύμιο Μπερεκέτης, εξ αιτίας του πλήθους των Καλοφωνικών Ειρμών που ετόνισε. Ανθολογούνται ακόμη αντιπροσωπευτικά μαθήματα σπουδαίων μουσικοδιδάσκαλων, όπως Αρσενίου του Μικρού, Γερμανού, Αρχιεπισκόπου Νέων Πατρών, Βαλασίου, Ιερέως και νομοφύλακος, Δαμιανού Βατοπαιδηνού, Δημητρίου Δομεστίκου, των Πρωτοψαλτών, Παναγιώτη Χαλάτζογλου, Ιωάννη, Δανιήλ και Ιακώβου, Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου, Αθανασίου, Πατριάρχη Ιεροσολύμων (;), των Σιναϊτών Πατέρων, Μελετίου του παλαιού και Μελετίου του νέου, Γεωργίου του Κρητός, καθώς επίσης και δύο ειρμοί των οποίων οι μελουργοί παραμένουν άγνωστοι. […]
Οι καλοφωνικοί ειρμοί ψάλλονται συνήθως κατά τις πανηγυρικές Λειτουργίες και μάλιστα στη διανομή του αντιδώρου, αλλά και “εις ευθυμίαν τραπέζης”, κάποτε όμως και μετά την αρτοκλασία της Λιτής αντί του καθιερωμένου “Θεοτόκε Παρθένε” του Πέτρου Μπερεκέτη.
Οι συνθέσεις του Καλοφωνικού Ειρμολογίου απαιτούν εξαιρετικής ποιότητας φωνητικά προσόντα, άρτια μουσική κατάρτιση και μακροχρόνια ψαλτική εμπειρία, γιατί είναι πολύ εύκολο ο εκτελεστής να παρασυρθεί από την παρορμητική του διάθεση και να εκτραπεί σε ακροβατικούς αυτοσχεδιασμούς που παραμορφώνουν και ευτελίζουν το περίλαμπρο, αλλά ευπαθέστατο αυτό είδος της βυζαντινής μελουργίας.
Το Καλοφωνικό Ειρμολόγιο αποτελεί πραγματικό εντρύφημα για τους μουσικούς, επειδή στα μαθήματα αυτά αντικατοπτρίζεται η έξοχη τέχνη των μελωδών, η ευρηματικότητα των εκφραστικών σχημάτων και η δυνατότητα αφομοίωσης στοιχείων που προέρχονται όχι μόνο από την πλούσια εκκλησιαστική παράδοση, αλλά και από το χώρο της εξωτερικής μουσικής. […] (Από την έκδοση)
Περιεχόμενα
-Ήχος Πρώτος
Η κάμινος Σωτήρ, Αρσενίου του μικρού\Δοξάσωμεν Τριάδα αχώριστον, Γερμανού Νέων Πατρών\Λίθον ον απεδοκίμασαν, Βαλασίου Ιερέως\Άστρον ήδη ανατέταλκαι, του αυτού\Όρος σε τη χάριτι, και Τύπον της Αγνής λοχείας σου, του αυτού\Τον Ποιμένα των προβάτων, του αυτού\Την φωτοφόρον Νεφέλην, του αυτού\Την Ζωοδόχον Πηγήν, του αυτού\Έφριξε γη, του αυτού\Σε νοητήν Θεοτόκε κάμινον, του αυτού\Τύπον της Αγνής λοχείας σου, Δημητρίου Δομεστίκου\Ωδήν επινίκιον, Πέτρου Μπερεκέτου\Ποίαν σοι επάξιον Ωδήν, του αυτού\Δεύτε σώμα πίωμεν καινόν, του αυτού\Ω θείας ω φίλης, του αυτού\Αποβλεψάμενος ο τύραννος, του αυτού\Έφριξε γη απεστράφη ήλιος, του αυτού\Από του θρόνου κατήλθεν ο ηγεμών, του αυτού\Αύτη η κλητή και αγία ημέρα, του αυτού\Ίδε ην προέφης Προφήτα, του αυτού\Η τρίφωτος ουσία, του αυτού\Εν τη βροντώση καμίνω, του αυτού\Την σην ειρήνην δος ημίν, του αυτού […]
-Ήχος Λέγετος\-Ήχος Τρίτος\-Ήχος Τέταρτος\-Ήχος Πλάγιος του Πρώτου\-Ήχος Πλάγιος του Τετάρτου\-Ήχος Βαρύς\-Ήχος Πλάγιος του Τετάρτου\-Τα κατ’ ήχον Κρατήματα
Κωδ. Εύδοξος 102125654
Η Ανάκτησις της Κωνσταντινουπόλεως, Παλαιολόγοι
Κεντρική διάθεση: Εκδόσεις Κουλτούρα
Συγγραφέας: Κων/νος Παπαρρηγόπουλος | Εκδόσεις: Γαλαξία Ερμείας | Ημ.Έκδοσης: 2001 | Σελίδες: 256 |Διαστάσεις: 14*21 Μαλακό Εξώφυλλο
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α: Εισαγωγή|ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β: Τα από της αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως υπό των Φράγκων μέχρι του θανάτου του Λατίνου αυτοκράτορος Ερρίκου|ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ: Τα από του θανάτου του Ερρίκου μέχρι της ανακτήσεως της Κωνσταντινουπόλεως υπό Μιχαήλ Παλαιολόγου|ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ: Αι εν τω μεταξύ περιπέτειαι των Φράγκων και των Ενετών, όσοι κατείχον τας κυρίως ελληνικάς χώρας|ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε: Παλαιολόγοι | ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ ΣΤ: Η Καταλανική Εταιρεία
Ο Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος είναι ο μεγαλύτερος ιστορικός της νεότερης Ελλάδας. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1815. Όταν εξερράγη η Επανάσταση, ο πατέρας του Δημήτριος, που ήταν τραπεζίτης καταγόμενος από τη Γορτυνία, θανατώθηκε μεταξύ των πρώτων, από την οργή του όχλου της Κωνσταντινούπολης. Ο Κωνσταντίνος εγκαταστάθηκε στην Οδησσό με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς του, όπου φοίτησε στο Λύκειο Ρισελιέ ως υπότροφος του τσάρου Αλεξάνδρου Α’. Το 1930 ήρθε στην Ελλάδα και συνέχισε τις σπουδές του στο «Κεντρικόν Σχολείον» της Αίγινας, με διδάσκαλο το Γ. Γεννάδιο. Συμπλήρωσε τις σπουδές του στα πανεπιστήμια της Γαλλίας και της Γερμανίας. Το 1851 διορίστηκε έκτακτος και αργότερα τακτικός καθηγητής της ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το κύριο συγγραφικό του έργο αρχίζει το 1860 με την έκδοση του πρώτου τόμου της «Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους». Ο «Επίλογος» εκδόθηκε το 1870. Η έκδοση αυτή ακολουθεί την τελευταία έκδοση του έργου, ζώντος του συγγραφέα. (…) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)
Για περισσότερο από 40 χρόνια στην αναζήτηση του καλού βιβλίου © 2016-2022 Βιβλιογνωσία
Αξιολογήσεις
Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.