Στη μελέτη αυτή εξετάζεται το πώς διδασκόταν η φιλοσοφία στα σχολεία του υπόδουλου ελληνισμού.Η εργασία χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και φιλοδοξεί να παρουσιάσει κυρίως το φιλοσοφικό υπόβαθρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή προτάσεων που αφορούσαν τη διδασκαλία της φιλοσοφίας κατά την εν λόγω περίοδο.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της φιλοσοφίας και η διδασκαλία της και στο δεύτερο παρουσιάζονται οι αντιλήψεις νεοελλήνων διαφωτιστών (Θ. Κορυδαλέας, Στ.Τζιγαράς, Β.Δαμοδός, Γ. Σουγδουρής, Δ.Καταρτζής κ.α) για τη φιλοσοφική μάθηση.