Παλαιοβιβλιοπωλείο - Εκδόσεις
  • Προβολή

Προβολή όλων των 3 αποτελεσμάτων

  • H Μαριονέτα και ο Νάνος- Ο Διαστροφικός Πυρήνας του Χριστιανισμού 15.00

    THE PUPPET AND THE DWARF – THE PERVERSE CORE OF CHRISTIANITY Zizek Slavoj ,Ζίζεκ Σλάβοϊ Μετάφραση  Κώστας Περεζους Αθήνα 2005, σελ. 260 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο, Εξαντλημένο, ΑΡΙΣΤΗ Κατάσταση

    Τον έχουν αποκαλέσει «ακαδημαϊκό ροκ σταρ» και «κακό παιδί της θεωρίας» όμως η γραφή του Σλάβοϊ Ζίζεκ συνδυάζει εντυπωσιακή ευρυμάθεια με συχνές αναφορές στην μαζική κουλτούρα. Στο βιβλίο του “Η μαριονέτα και ο νάνος” επιχειρεί μια διεξοδική ανάγνωση του σημερινού θρησκευτικού αστερισμού από την οπτική γωνία της λακανικής ψυχανάλυσης. Έρχεται κριτικά αντιμέτωπος και με τις δύο κυρίαρχες εκδοχές της σημερινής πνευματικότητας – τον γνωστικισμό της Νέας Εποχής [New Age] και τον αποδομητικό λεβινάσιο Ιουδαϊσμό – και προσπαθεί να αποκαταστήσει τον «υλιστικό» πυρήνα του Χριστιανισμού. Ο τρόπος που προσεγγίζει τον Χριστιανισμό είναι απροκάλυπτα πολιτικός, διακρίνει δε στην παύλεια κοινότητα των πιστών την πρώτη εκδοχή μιας επαναστατικής συλλογικότητας. Εφόσον στις μέρες μας ακόμη και προασπιστές του Διαφωτισμού, όπως ο Γιούργκεν Χάμπερμας, αποδέχονται ότι χρειάζεται κάποιο θρησκευτικό όραμα προκειμένου να θεμελιώσουμε την ηθική και πολιτική μας στάση σε μια «μετεγκόσμια» εποχή, το βιβλίο αυτό – υιοθετώντας μια στάση που είναι καθαρά υλιστική, αλλά, ταυτόχρονα, υπόχρεη στον πυρήνα της χριστιανικής κληρονομιάς – είναι βέβαιο ότι θα συζητηθεί.

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
    ΟΤΑΝ Η ΑΝΑΤΟΛΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΔΥΣΗ
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
    Η «ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
    Η ΛΟΞΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
    ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ. . . ΚΑΙ ΠΙΣΩ
    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
    ΑΦΑΙΡΕΣΗ, ΙΟΥΔΑΪΚΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ
    ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ

     

    • Εις Πνεύματα Πίστις Κατά Τους Περί Χριστόν Χρόνον 8.00

      Συγγραφέας: Νικόλαος Λούβαρις Εκδόσεις: Βιβλιογνωσία (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 2012 Σελίδες: 60 (14*21)Μαλακό Εξώφυλλο 

      Σειρά: Άγνωστα και Χαμένα Κείμενα

      Πενήντα και πλέον χρόνια παρήλθαν από την αποδημία του δασκάλου, του διανοούμενου, του μύστη Νικολάου Λούβαρι. Το έργο του εν πολλοίς ξεχασμένο από τους παλαιούς και παντελώς άγνωστο από τους νέους στέκει σαν διαμάντι κρυμμένο και περιμένει την ανάσυρσή του από τη σκόνη της ιστορίας και από την αδιαφορία των συγχρόνων “θεολογούντων”. Η πολυσχιδής, ακάματη και πλήρους δράσεως προσωπικότητα και σκέψη όμως δεν λησμονήθηκε ούτε “αποσβέστηκε” από τη μνήμη, αλλά προπάντων από την καρδιά των μαθητών που τόσο αγάπησε και όσων τον μελέτησαν με αφοσίωση και ειλικρινή σεβασμό. Μακρινός μαθητής του -αν και δεν τον γνώρισα- αισθάνομαι και εγώ.
      Αρχίζοντας μία προσπάθεια που φοιτητής ονειρεύτηκα θα επιδιώξω να αναδημοσιεύσω έργα του μεγάλου δασκάλου όπως και να επανεκδώσω άλλα δημοσιευμένα με τη μορφή άρθρων και επιφυλλίδων σε περιοδικά και εφημερίδες δυσεύρετα αν όχι πολύ σπάνια σήμερα.
      Αρχή κάνω με τη διατριβή του “Η εις πνεύματα πίστις κατά τους περί Χριστόν χρόνους”, η οποία τυπώθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1920 και αναγνωρίστηκε ως διδακτορική διατριβή από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1921. Πρόκειται για κείμενο έντονα συνθετικό, αλλά ταυτόχρονα συνοπτικό. Γραμμένο κατά τα χρόνια της νεότητάς του είναι πλούσιο σε βιβλιογραφία και σαφώς αποδεικνύει ένα βαθύ γνώστη της σύγχρονής του επιστήμης. Το πρώτο άλλωστε -από όσο γνωρίζω- που τόσο ως προς τη δομή όσο και τη συγγραφή ανταποκρίνεται στην έννοια της διδακτορικής εργασίας όπως τη νοούμε ακόμη και σήμερα. Δεν αρκείται στη συστηματική καταγραφή μόνον του υλικού του, αλλά και επιγραμματικά μέσα σε αυτό τον λανθάνοντα ποιητικό λόγο προβαίνει σε κρίσεις ιδεών και διδασκαλιών. Κυρίαρχη αντίληψη διατυπωμένη από τη θέση της συγκριτικής μελέτης των θρησκειών είναι ότι η γέννηση, η εξέλιξη της διδασκαλίας περί πνευμάτων κινείται από το πρωτόγονο και ατελές προς το τέλειο και αιώνιο που βρίσκει την πλήρωσή του στον Χριστιανισμό, κάτι που αποδεικνύεται φυσικά και αβίαστα μέσα από την ιστορική διαδοχή των ιδεών και των παραστάσεων, φιλοσοφικών και θρησκευτικών.
      Με κριτική ματιά και βαθιά στοχαστική διάθεση -που ήδη έχει αρχίσει να διαφαίνεται στη σκέψη του- μαγεύει και προβληματίζει τον αναγνώστη, διδάσκει τον μαθητή, μεταγγίζει την επιστήμη στον άνθρωπο της εποχής του. Αυτό άλλωστε ήταν και το πρώτο -ίσως και μοναδικό του- μέλημα. Η αγάπη για τον άνθρωπο, τον επιστήμονα, την πατρίδα του που τόσο λάτρεψε και έδωσε όλες τις δυνάμεις της ψυχής του για να τη δει καλύτερη.

      • Κείμενα για τη Θρησκεία 15.00

        Russel on Religion Selections of the writings of Bertrand Russel, Μετάφραση Άρης Μπερλής, Scripta 2006 350 σελ. (14*21) ΕΞΑΝΤΛΗΜΕΝΟ Άριστη Κατάσταση

        Σε αυτή την επιλογή ”Κειμένων” για τη θρησκεία, περιλαμβάνονται τα σπουδαιότερα από τα σχετικά άρθρα του Ράσελ (μεταξύ αυτών το διάσημο «Γιατί δεν είμαι χριστιανός»). Η προσέγγιση είναι πολύπλευρη και καλύπτει τη σχέση της θρησκείας με την φιλοσοφία, την επιστήμη, την ηθική και την ιστορία. Τα κείμενα είναι ιδιαίτερα επίκαιρα σήμερα, με την έντονη παρουσία στην παγκόσμια σκηνή του θρησκευτικού φονταμενταλισμού, μουσουλμανικού αλλά και χριστιανικού.

        Τι είναι ο αγνωστικισμός; Ποια είναι η ουσία της θρησκείας; Έχει πράγματι συμβάλει η θρησκεία εποικοδομητικά στον πολιτισμό; Είναι αντίθετες θρησκεία και επιστήμη; Προάγει η θρησκεία την ηθική; Αληθεύει ότι αν δεν υπήρχαν οι θρησκείες δεν θα υπήρχε ηθική; Τι ρόλο έπαιξε η Εκκλησία στην ευρωπαϊκή ιστορία; Τι οδηγό ζωής και ηθικής μπορεί να έχει ο αγνωστικιστής και ο άθεος; Μπορεί να υπάρξει θρησκευτική συνείδηση εκτός Εκκλησίας; Σε αυτά και άλλα σχετικά ερωτήματα απαντά ο Μπέρτραντ Ράσελ, ο φιλόσοφος που αναζητούσε τη βεβαιότητα και έλπισε ότι θα την βρει στην επιστήμη και στα μαθηματικά, μολονότι, καθώς ο ίδιος είπε κάποτε, «Το πρόβλημα είναι μόνο οι βλάκες και οι φανατικοί είναι πάντα βέβαιοι, ενώ οι συνετοί έχουν πάντα αμφιβολίες».

        ΕΙΣΑΓΩΓΗ
        ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
        ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ
        ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
        ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
        ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ
        ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
        ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ
        ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
        ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ
        ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
        ΕΠΙΛΟΓΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

        Περιεχόμενα αναλυτικά: Κατάθεση προσωπικών απόψεων {Από το ‘Η διανοητική μου εξέλιξη’ και ‘Απάντηση σε κριτικές’ (Από το ‘Η διανοητική μου εξέλιξη’ – Από το ‘Απάντηση σε κριτικές’) – Η λατρεία του ελεύθερου ανθρώπου – Αυτοβιογραφία: Μυστική φώτιση – Τι είναι αγνωστικιστής; (Τι είναι αγνωστικιστής; – Είναι οι αγνωστικιστές άθεοι; – Εφόσον αρνείστε τον ‘νόμο του Θεού’, ποια αρχή δέχεστε σαν οδηγό ηθικής διαγωγής; – Πώς γνωρίζετε ποιο είναι το καλό, ποιο το κακό; Τι θεωρεί αμαρτία ο αγνωστικιστής; Ο αγνωστικιστής κάνει ό,τι του αρέσει; – Πώς κρίνει ο αγνωστικιστής τη Βίβλο; – Πώς κρίνει ο αγνωστικιστής τον Ιησού, την παρθενική γέννηση, την Αγία Τριάδα; – Μπορεί ο αγνωστικιστής να είναι χριστιανός; – Αρνείται ο αγνωστικιστής ότι ο άνθρωπος έχει ψυχή; – Πιστεύει ο αγνωστικιστής στη μέλλουσα ζωή, στον παράδεισο ή στην κόλαση; – Δεν φοβάστε ποτέ ότι ο Θεός θα σας τιμωρήσει επειδή τον αρνηθήκατε; – Πώς εξηγούν οι αγνωστικιστές την ομορφιά και την αρμονία της φύσης; – Πώς εξηγούν οι αγνωστικιστές τα θαύματα και άλλες σχετικές εκδηλώσεις της θείας παντοδυναμίας; – Υπάρχουν ευτελή και άγρια πάθη τα οποία η θρησκεία πολεμά. Αν εγκαταλειφθούν οι θρησκευτικές αρχές, μπορεί να επιζήσει η ανθρωπότητα; – Ποιο είναι το νόημα της ζωής για τον αγνωστικιστή; – Η άρνηση της θρησκείας δεν σημαίναι και άρνηση του γάμου, της αγνότητας και άλλων χριστιανικών αρετών; – Η πίστη μόνο στη λογική δεν είναι επικίνδυνη; Η λογική δεν είναι ατελής και ανεπαρκής χωρίς τους πνευματικούς και ηθικούς νόμους; – Θεωρείτε ότι όλες οι θρησκείες είναι μορφές δόγματος ή δεισιδαιμονίας; Ποια από τις υπάρχουσες θρησκείες εκτιμάτε περισσότερο και γιατί; – Ο κομμουνισμός αντιτίθεται στη θρησκεία, όπως και ο αγνωστικισμός. Οι αγνωστικιστές είναι κομμουνιστές; – Θεωρούν οι αγνωστικιστές ότι επιστήμη και θρησκεία είναι αδύνατον να συμφιλιωθούν; – Τι είδους τεκμήριο θα σας έπειθε ότι υπάρχει Θεός;)} / Θρησκεία και φιλοσοφία {Η ουσία της θρησκείας (Προοίμιο – Λατρεία – Συναίνεση – Αγάπη) – Η ουσία και οι συνέπειες της θρησκείας – Γιατί δεν είμαι χριστιανός (Προοίμιο – Τι είναι χριστιανός; – Η ύπαρξη του Θεού – Το επιχείρημα της πρώτης αιτίας – Το επιχείρημα του φυσικού νόμου – Το τελεολογικό επιχείρημα – Τα ηθικά επιχειρήματα για την ύπαρξη του Θεού – Το επιχείρημα για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης – Ο χαρακτήρας του Χριστού – Αδυναμίες στη διδασκαλία του Χριστού – Το ηθικό πρόβλημα – Ο συναισθηματικός παράγων – Πώς οι θρησκείες παρεμπόδισαν την ηθική πρόοδο – Ο φόβος είναι η βάση της θρησκείας – Τι πρέπει να κάνουμε) – Η ύπαρξη και η φύση του Θεού} / Θρησκεία και επιστήμη {Μυστικισμός και λογική (Εισαγωγή – Λογική και διαίσθηση – Ενότητα και πολλαπλότητα – Ο χρόνος – Καλό και κακό) – Επιστήμη και θρησκεία – Κριτική για το βιβλίο του Άρθουρ Έντινγκτον Ο χαρακτήρας του φυσικού κόσμου – Κριτική για το Μυστηριώδες σύμπαν του Τζαίημς Τζηνς – Είναι ασυμβίβαστες θρησκεία και επιστήμη;} / Θρησκεία και ηθική {Η θρησκεία και οι Εκκλησίες – Εγγενείς τάσεις του βιομηχανισμού – Έχει πράγματι συμβάλει η θρησκεία εποικοδομητικά στον πολιτισμό; (Προοίμιο – Χριστιανισμός και σεξ – Οι αντιρρήσεις για τη θρησκεία – Ψυχή και αθανασία – Πηγές της μισαλλοδοξίας – Το δόγμα της ελεύθερης βούλησης – Η ιδέα της δικαιοσύνης) – Η αίσθηση της αμαρτίας} / Θρησκεία και ιστορία {Εισαγωγή στην Ιστορία της δυτικής φιλοσοφίας – Η θρησκευτική εξέλιξη των Εβραίων – Ο χριστιανισμός στη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων αιώνων – Μωαμεθανικός πολιτισμός και φιλοσοφία – Η Μεταρρύθμιση και η Αντιμεταρρύθμιση} / Ευρετήριο

         

        Κατηγορίες

        Καλάθι

        Καλάθι

        Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.