Παλαιοβιβλιοπωλείο - Εκδόσεις
  • Προβολή

Προβολή όλων των 7 αποτελεσμάτων

  • Karl Jaspers Άνθρωπος και Τεχνική 15.00

    Συγγραφέας:  Γεώργιος Κουμάκης Εκδόσεις: Χιωτέλλη (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 2 Σελίδες: 308 (17*24) Μαλακό Εξώφυλλο

    Αναλυτική παράθεση και κριτική ανάλυση του έργου του Κ.Jaspers Άνθρωπος και Τεχνική (Man and Technology)

    Πρόλογος
    Εισαγωγή
    1 Υπαρξισμός
    2 Κάρολος Γιάσπερς
    3 Θέσις και σημασία του προβλήματος
    Μέρος Ι: Το φαινόμενον της τεχνικής
    Κεφάλαιον Ι: Τι είναι τεχνική;
    4 Ορισμός της τεχνικής
    5 Οι χαρακτήρες της τεχνικής
    6 H τεχνική ως μέσον
    7 Η τεχνική ως προέκτασις της χειρός
    Κεφάλαιον ΙΙ: Η καταγωγή της τεχνικής
    8 Απαρχαί και εξέλιξις της τεχνικής
    9 Φυσική επιστήμη και τεχνική
    10 Γένεσις της τεχνικής
    11 Eξάπλωσις της τεχνικής
    Κεφάλαιον ΙΙΙ: Τεχνική και πολιτισμός
    12 Τεχνική και εργασία
    13 Τεχνική και οικονομία
    14 Τεχνική και πολιτική
    15 Τεχνική και θρησκεία
    Μέρος II: Το νόημα της τεχνικής
    Κεφάλαιον IV: Αλληλεξάρτησις ανθρώπου και τεχνικής
    16 Η κυριαρχία της μηχανής
    17 Η συνείδησις εις τον αιώνα της τεχνικής
    18 Τεχνική και ανθρωπισμός
    Κεφάλαιον V: Η τεχνική και το μέλλον της ανθρωπότητας
    19 Τεχνική και πληθυσμός
    20 Η πρόοδος της τεχνικής
    21 Η ατομική βόμβα και το μέλλον του ανθρώπου
    Κεφάλαιον VI: Αξιολόγησις της τεχνικής
    22 Τα όρια της τεχνικής
    23 Τεχνική και φύσις
    24 Το δαιμόνιον της τεχνικής
    25 Τεχνική κοσμοθεωρία
    Ανακεφαλαίωσις
    Conclusion
    Παραπομπαί
    Συντομογραφίαι
    Πίναξ πηγών
    Βιβλιογραφία
    Πίναξ ονομάτων
    Πίναξ όρων και πραγμάτων

    • Γλώσσα και Ιδεολογία στο Νεοελληνικο Διαφωτισμό 5.50

      Συγγραφέας: Θόδωρος Γραμματάς | Εκδόσεις: Κουλτούρα | Ημ. Έκδοσης: 1991 | Σελίδες: 92 (14*20) Μαλακό Εξώφυλλο

      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

      Πρόλογος| I. Στοιχεία γλωσσικού και ιδεολογικού προοδευτισμού στο Βενιαμίν Λέσβιο| II. Κοραής και Φαναριώτες. Ιδεολογικές διαστάσεις μιας διαμάχης| III. Δυο Αντικοραϊκά κείμενα. Τα <<Κορακιστικά>> του Ιακ. Ρίζου Νερουλού και το <<Όνειρο>> του Αθ. Χριστόπουλου| IV. Ιδεολογικές συνιστώσες  στο προεπαναστατικό ελληνικό θέατρο | Ευρετήρια: Κύρια ονόματα, Τίτλοι Έργων| Βιβλιογραφία|


      • Η Αγία Ευρώπη-Δοκίμιο Πάνω στο Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Στοχασμό 3.00

        Συγγραφέας: Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος Εκδόσεις: Διάλογος (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 1975 Σελίδες: 1(12*17) Μαλακό Εξώφυλλο 

        • Η Γλώσσα της Σύγχρονης Μουσικής 15.00

          Η γλώσσα της σύγχρονης μουσικής, Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη, Εκδόσεις Επίκουρος, Αθήνα 1977, σελ. 191, Μαλακό Εξώφυλλο, Άριστη Κατάσταση

          Περιεχόμενα: Σημείωμα στην αναθεωρημένη έκδοση / Σαίνμπεργκ: Η αρχή που μπορεί να χρησιμέψει σαν κανόνας / Διασταυρούμενα ρεύματα με τον κυβισμό / Στραβίνσκι: Το παρελθόν γίνεται προσιτό στο νέο αίσθημα / Υστερόγραφο (1963) / Διασταυρούμενα ρεύματα με τον εξπρεσιονισμό / Κατακλείδα (1965) / Μουσική ή ‘μουσική;’ (1968)]

          • Μπέρτολντ Μπρεχτ Κριτικές Προσεγγίσεις 16.00

            Επιμέλεια Νάντια Βαλαβάνη, Μεταφραστές: Αποστόλης Οικονόμου, Δημήτρης Μαράκας,  Μαρία Χαραλάμπη, Στάχυ 2002, 564 σελ.(14*21) Εξαιρετική Κατάσταση

            16 δοκίμια

            Τι σηματοδοτεί ο Μπρεχτ σήμερα, στη χαραυγή του 21ου αιώνα, σ’ έναν κόσμο βαθύτατων αλλαγών (αν και όχι προς την κατεύθυνση που ο ίδιος επεδίωξε); Τι έχει χαθεί και τι ενσωματώθηκε στην παγκόσμια θεατρική παράδοση από τη θεωρία και την πρακτική του για το θέατρο; Πώς διαγράφεται η συνέχεια και πού εκδηλώνονται οι ρήξεις στη σημερινή του πρόσληψη, αν υποβάλλουμε στη δοκιμασία της “ιστορικοποίησης” την εξέλιξη της συνάντησης μαζί του ανθρώπων και κινημάτων, που συντάραξαν τον προηγούμενο αιώνα; Με τι όρους θα μπορούσαν ν’ αποτιμηθούν οι πλευρές του έργου του που συνδέονται με την ποίηση και τη μουσική; Κι ο Μπρεχτ στον, ελάχιστα μελετημένο σήμερα, ρόλο του θεωρητικού – κι όχι μόνο του θεάτρου; Ποια η θέση και ο ρόλος της “παρεμβατικής σκέψης” του στο άλυτο κουβάρι αντιθέσεων της πραγματικότητας και ρευμάτων σκέψης, που χαρακτηρίζει το σημερινό κόσμο; Πώς επανεκτιμάται η μέθοδός του της συνεργατικής δουλειάς, που πρώτος -και μάλλον μόνος μέχρι σήμερα- εφάρμοσε και στην παραγωγή έργων τέχνης στον τομέα της λογοτεχνίας;
            Σ’ αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα επιχειρούνται απαντήσεις μέσα απ’ τα δεκαέξι δοκίμια της παρούσας έκδοσης, τα περισσότερα γραμμένα μεταξύ 2000 και 2001 ειδικά γι’ αυτήν. Σκηνοθέτες που νεαροί υπήρξαν βοηθοί του Μπρεχτ, κριτικοί που πρώτοι έφεραν το κοινό της χώρας τους σ’ επαφή με το έργο του, πανεπιστημιακοί ή ηθοποιοί, οι συγγραφείς τους ξεκινούν από διαφορετικές οπτικές κι από έδαφος έξι χωρών της Ευρώπης και της Αμερικής για να συναντηθούν στον κοινό τόπο των ανθρώπων που αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους στη συστηματική θεωρητική ή πρακτική έρευνα για τον Μπρεχτ. Άλλοι απ’ αυτούς μαρξιστές και άλλοι όχι, ενώνουν την προσωπική τους φωνή και θεώρηση στο πλαίσιο αυτής της έκδοσης συγκροτώντας μια σειρά ουσιαστικές κριτικές προσεγγίσεις στο έργο του μεγαλύτερου και πλέον ιδιόμορφου δραματουργού του 20ού αιώνα.

            • Το Μεθυσμένο Μπάρκο 5.00

              Συγγραφέας: Αρθούρος Ρεμπώ, Artur Rebaud Εισαγωγή Μετάφραση Σχόλια Ρόης Παπαγγέλου Εκδόσεις: Διογένης (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 2006 Σελίδες: 40 (17*24) Μαλακό Εξώφυλλο

              Απόσπασμα Προλόγου: Στο βιβλίο αυτό δίνεται μια έμμετρη και πιστή σε σύγχρονο νεοελληνικό λόγο. Προσέτι, για περαιτέρω διευκόλυνση του αναγνώστη, προτάσσεται μια εισαγωγή σχετική με τον ποιητή και την εποχή του, και παρέχονται εκτενή σχόλια και υποσημειώσεις, καθώς και βιογραφικά στοιχεία, που επιτρέπουν μια διεισδυτικότερη ματιά στα πολλαπλά σκαμπανεβάσματα του μπάρκου, στη μάχη του με το νερό.

               

              Κατηγορίες

              Καλάθι

              Καλάθι

              Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.