• Προβολή

Προβολή όλων των 6 αποτελεσμάτων

  • Ανάλεκτα Βυζαντινο-Ρούσικα Αnalekta Byzantinorussica 21.00

    Συγγραφέας: W. Regel | Εκδόσεις: Κουλτούρα | Ημ.Έκδοσης: 1891 (1989) Σελίδες: 280 (17*24) Μαλακό Εξώφυλλο

    Λόγοι και προσφωνήματα σπουδαίων λογίων της εποχής των Κομνηνών και των Αγγέλων, όπως των Μιχαήλ Θεσσαλονίκης, Νικηφόρου Βασιλάκη, Γρηγορίου Αντιόχου, Ευσταθίου Θεσσαλονίκης, Γεωργίου Τορνίκη, Σεργίου Κολλυβά, Ιωάννη Καματηρού (του μετέπειτα Πατριάρχη Ιωάννη Ι: 1198-1206), Μάγιστρου Σκιζηνού κ.α. Περιλαμβάνονται οι εξής πηγές: Βίοι Θεοφίλου και Θεοδώρας, Αφήγηση για τον εκχριστιανισμό των Ρως, Πράξεις Εκλογής Ρώσων Επισκόπων την εποχή του Μητροπολίτη Κιέβου Θεογνώστου 14ου αι., απόσπασμα επιστολής μαμελούκου Σουλτάνου της Αιγύπτου, Αν-Νασίρ στον αυτοκράτορα Ανδρόνικο Γ’ Παλαιολόγο κ.α Petropoli 1891 Σελ. 154+155+4 ένθετοι πίνακες

    • Βυζαντινή Κωνσταντινούπολη 8.00

      Τοπογραφική Ανασύνθεση

      Συγγραφέας: Διαμαντής Κουτούλας Εκδόσεις: Χιωτέλλη (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 2000 Σελίδες:168 14*21 Μαλακό Εξώφυλλο

      Εισαγωγικό σημείωμα: Η Βασιλεύουσα της -εκ των υστέρων- αποκληθείσης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας καθόρισε επί χιλιετία και πλέον τα πεπρωμένα του σημερινού Δυτικού Πολιτισμού. Ο Βυζαντινός Πολιτισμός με κύρια πηγή του την Κωνσταντινούπολη αποτέλεσε τη ρίζα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, ο οποίος θα ήταν ΑΛΛΟΣ, αν ο Μέγας Κωνσταντίνος δεν είχε μεταφέρει στα 330 μ.Χ. την πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Οικουμένης στο Βόσπορο. Η κίνηση αυτή του Μ. Κων/νου, ανεξάρτητα από τα όποια ελατήριά της, έδωσε μια νέα πνοή στον Ελληνισμό, χιλιετούς, συνεχούς διαρκείας. Με το να θέση την πρωτεύουσα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ο Κωνσταντίνος, ανάμεσα σε ελληνικούς πληθυσμούς και σε τέτοια γεωγραφική θέση που να την καθιστά απόρθητη, προκαθόρισε το Ελληνικό της μέλλον. Από τη άλλη μεριά, η υιοθέτηση του, ομιλούντος ελληνικά, Χριστιανισμού, εκ μέρους της Λατινόφωνης Κρατικής Εξουσίας προσδιόρισε μακροπρόθεσμα την ελληνοποίηση της Ανατολικορωμαϊκής κρατικής δομής. Έτσι τρεις αιώνες μετά τον Κωνσταντίνο και δύο αιώνες μετά την κατάλυση του Δυτικού Ρωμαϊκού Κράτους από τα Γερμανικά φύλα, στην Ελλάδα και τη Μικρά Ασία έκτος των ελληνικών και ελληνοφώνων πληθυσμών υπάρχει πια και ελληνόφωνη -χάρη στο Χριστιανισμό- κρατική εξουσία. Από τα χρόνια του Ηρακλείου και μετά, η Βυζαντινή Ιστορία είναι πια η ιστορία του Μεσαιωνικού Ελληνισμού.
      Ωστόσο, ενώ η Βυζαντινή Ιστορία καθόριζε τα ευρωπαϊκά πεπρωμένα και το σημερινό Δυτικό Πολιτισμό, λίγο έχει εκτιμηθή αυτό από τους σημερινούς Ευρωπαίους και Αμερικανούς. Επηρεασμένοι ακόμα, οι Δυτικοί από την Αναγέννηση και το Διαφωτισμό, προσπαθούν να ανάγουν τις πολιτιστικές τους καταβολές απευθείας στην Αρχαία Ελλάδα παρακάμπτοντας το ιστορικό Βυζάντιο. Είναι σαφές ότι σ’ αυτό το ιστορικό και λογικό τους “άλμα”, αποφασιστικό ρόλο έχουν διαδραματίσει οι Ρωμαιοκαθολικές τους καταβολές, στις οποίες πάντα υπολανθάνει η προκατάληψη για ό,τι έχει σχέση με το “σχισματικό Βυζάντιο”…
      Η καθαρή αλήθεια όμως είναι ότι οποτεδήποτε ο Δυτικός άνθρωπος αναφέρεται στις δύο θεμελιώδεις παραμέτρους του πολιτισμού του, δηλ. στην Κλασική Παιδεία και στο Χριστιανισμό, κατ’ ουσίαν παραπέμπει στο Βυζαντινό παρελθόν του. Γιατί πνευματικά το Βυζάντιο δεν είναι τίποτα άλλο παρά η σύνθεση του Ομήρου με τον Απ. Παύλο – και των δύο ομιλούντων την Ελληνική!
      Το παρόν βιβλίο αναφερόμενο στη μήτρα του Δυτικού Πολιτισμού, την Κωνσταντινούπολη, προσπαθεί να καλύψη ένα κενό· ενώ έχουν γραφή και έχουν μεταφρασθή στα ελληνικά, εξαίσια και κλασικά πλέον έργα για το Βυζαντινό Πολιτισμό (όπως π.χ. του P. Lemerle) ή για την Ιστορία του Βυζαντινού Κράτους (όπως του Ostrogorsky) ωστόσο δεν υπάρχει ένα πλήρες εύχρηστο και σύγχρονο έργο για την Τοπογραφία της Βυζαντινής Κωνσταντινούπολης, τα ίχνη της οποίας, σήμερα, με ιδιαίτερο κόπο και μόνο μετ’ εμποδίων μπορεί να αναγνωρίση ο οξυδερκής ταξιδιώτης…
      Το αν το παρόν βιβλίο πέτυχε το στόχο του θα το κρίνη φυσικά ο αναγνώστης και κυρίως ο ταξιδιώτης εκείνος, ο οποίος, αντικρύζοντας από μακριά το Φατίχ-τζαμί, θα φέρη στο νου του τις συλημένες σαρκοφάγους των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων… (Από την εισαγωγή του συγγραφέα)

      Τμήμα Περιεχόμένων: Ίδρυση και Πολεοδομικό Σχέδιο Κων/πολης, ο Ιππόδρομος, Αυγουσταίον, Τα Λουτρά του Ζευξίππου, Βασιλική Κινστέρνα, Ιερό Παλάτιο,Ανάκτορα Βλαχερνών κ.α

      • Γεωπονικά 12.00

        Αρχαιότητα- Βυζάντιο

        Συγγραφέας: Κασσιανός Βάσσος Πρόλογος: Ευστρατία Συγγέλου Εκδόσεις: Κουλτούρα  Ημ.Έκδοσης: 2008 Σελίδες: 328 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

        Θέματα σχετικά με τη γενική καλλιέργεια της γης, τα οπωροφόρα δέντρα, τις ελιές, τις συκιές, την αμπελοκαλλιέργεια, και άλλα.

        Απόσπασμα από τον πρόλογο:

        Τα «Γεωπονικά», έργο το οποίο συντάχθηκε υπό την επίνευση του βυζαντινού αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Ζ΄ Πορφυρογέννητου (10ος αιώνας) και συμπυκνώνει την πείρα αρχαίων συγγραφέων πάνω σε ποικίλα αγροτικά ζητήματα, αποτελεί ένα πολύτιμο κείμενο – κληρονομιά για τους κατεξοχήν αγροτικούς λαούς, όπως ήταν οι Έλληνες τουλάχιστον έως τα μέσα του 20ου αιώνα και πριν από την πλημμυρίδα της αστικοποίησης και της άκρατης εκβιομηχάνισης. Αποτελείται από είκοσι βιβλία, τα οποία παρέχουν πληροφορίες (…) από αρχαία γεωπονικά συγγράμματα, τα οποία συγκέντρωσε τον 4ο αιώνα μ.Χ. Ουϊνδάνιος Ανατόλιος («Συναγωγή γεωργικών επιτηδευμάτων») και συμπεριελήφθησαν μαζί με το έργο του Διδύμου του Αλεξανδρέα («Περί γεωργίας εκλογαί») στη συλλογή του Κασσιανού Βάσσου (6ος αιώνας). Η συλλογή αυτή αποτελεί το κείμενο των «Γεωπονικών», που συνέταξε ανώνυμος διασκευαστής στο πλαίσιο των εγκυκλοπαιδικών ενδιαφερόντων του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου. (…)

        • Η Βυζαντινή Άρτα και η Περιοχή Της Πρακτικά Β’ Διεθνούς Αρχαιολογικού Και Ιστορικού Συνεδρίου 32.00

          Πρόλογος: Βασίλης Καρατσώλης | Επιμέλεια: Ευστρατία Συγγέλου | Εκδόσεις: Μουσικοφιλολογικός Σύλλογος Σκουφά (Κουλτούρα) | Ημ.Έκδοσης:2007 | Σελίδες: 304 (28*21) Μαλακό Εξώφυλλο

          Τίτλος Πρωτότυπου:Byzantine Arta And Its Region – Proceedings Of The 2nd International Archaeological And Historical Congress ( Arta, 12-14 April 2002 )

          Περιεχόμενα:

          Πρόλογος Προεδρου Μ/Φ Συλλογου «Ο Σκουφας» Βας. Καρατσιωλη/Προλογικό Σημείωμα Του Καθηγητή/Αθαν. Παλιούρα/Σημείωμα Της Επιμελήτριας Δρ. Ευ. Συγκέλλου/Χαιρετισμοί
          Βασίλης Κατσαρός, Πνευματικος Βιος Και Πολιτισμός Της Βυζαντινής Αρτας/Νικολαος Καπωνης, Η Αραβικη Πολιορκια Της Αμβρακιας-Αρτας Τον 9ο Αιωνα/Μιχαηλ Κορδωσης, Για Μια Ιστορικογεωγραφικη Μελετη Της Μεσαιωνικης Πολης Της Αρτας/Σπυρος Ασωνιτης, Παρατηρησεις Στις Πρακτικές Πολιτικοιδεολογικής Σύνδεσης Κωνσταντινουπολης Και Ηπειρου Κατα Τον Οψιμο Μεσαιωνα
          Αλκμηνη Σταυριδου-Ζαφρακα, Απο Την Εκκλησιαστικη Οργανωση Του Κρατους Της Ηπειρου. Εκκλησιαστικα Οφφικια Και Υπηρεσιες Του Κληρου Τον 13ο Αιωνα
          Ευστρατια Συγκελλου, Η Κατάληψη Της Αρτας Απο Τον Καρολο Α΄ Τοκκο (1416): Προβληματα Τοπογραφικα Και Ιστορικα
          Μυρτω Βεικου, Οι Μεσοβυζαντινοι Οικισμοι Της Βορειας Ακτης Του Αμβρακικου Κολπου: Δεδομενα Και Προβληματα
          Ελενη Βλαχοπουλου-Καραμπινα, Η Χρυσοκεντητη Ποδεα Του Θεοδωρου Κομνηνου-Δουκα Α΄ Τεταρτο 13ου Αιωνα – Εθνικο Μουσειο Ιστοριας Σοφιας
          Κωνσταντινος Χαραλαμπιδης, Παρατηρησεις Στο Ψηφιδωτο Του Παντοκρατορα Της Παρηγορητισσας Αρτας
          Δημητρης Γιαννουλης, Αμφιπροσωπη Εικονα Παναγιας Οδηγητριας Απο Τη Βυζαντινη Αρτα
          Παναγιωτης Βοκοτοπουλος, Το Καθολικο Της Μονης Παντανασσης Φιλιππιαδος
          ]

           

          • Ο Αυτοκράτωρ Μιχαήλ Παλαιολόγος και η Δύσις 1258-1282 20.00

            Μελέτη επι των Βυζαντινο-λατινικών σχέσεων

            Συγγραφέας:DenοJohnGeanakoplos(KώσταςΓιαννακόπουλος)|Μετάφραση:ΚοσμάςΠολίτης| Εκδόσεις:Κουλτούρα| Ημ.Έκδοσης: 1969 (2000) | Σελίδες: 328(17*24) Μαλακό Εξώφυλλο

            Πρόλογος Του Συγγραφέως Δια Την Ελληνικήν Έκδοσιν \Εισαγωγή. Προβλήματα Και Πηγαί

            Μέρος Ι. Η Αυτοκρατορία Της Νίκαιας Και Ο Μιχαήλ Παλαιολόγος (1224-1261)

            Προλεγόμενα. Η Βυζαντινή Ανατολή Μετά Την Δ΄ Σταυροφορίαν (1204)

            1. Τα Πρώτα Έτη Της Ζωής Του Παλαιολόγου \2. Επανάστασις Και Σφετερισμός (1258) \3. Η Μάχη Της Πελαγονιας (1259) \4. Στρατιωτικαί Και Διπλωματικαί Προετοιμασίαι Δια Την Ανάκτησιν Της Κωνσταντινουπόλεως (1260-1261) \5. Η Ανάκτησις Της Κωνσταντινουπόλεως Υπό Των Ελλήνων Και Η Κατάρρευσις Της Λατινικής Αυτοκρατορίας (1261)

            Μέρος ΙΙ. Τα Πρώτα Έτη Της Παλινορθωθείσης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας (1261-1266) \6. Ο «νέος Κωνσταντίνος» Και Η Πρωτεύουσά Του \7. Διπλωματία Του Παλαιολόγου (1261-1263) \8. Από Σεττεποτσι Εις Βενεβεντο (1263-1266)

            Μερος ΙΙΙ Η Σύγκρουσις Μεταξύ Μιχαήλ Παλαιολόγου Και Του Βασιλέως Της Σικελίας, Καρόλου Του Ανδεγαύου (1266-1282) \9. Κάρολος Ο Ανδεγαυος Και Μιχαήλ Παλαιολόγος (1266-1270) \10. Εκστρατεία Και Διαπραγματεύσεις (1270-1274) \11. Η Εκκλησιαστική Ένωσις Της Λυών \12. Τα Επακόλουθα Της Λυών (1274-1277) \13. Παπικαι Αξιώσεις Και Ανδεγαυικαι Επιθέσεις (1277-1281) \14. Θρίαμβος Του Μιχαήλ: Ο Σικελικός Εσπερινός (1282)

            Επίλογος. Το Τέλος Των Ανδεγαυικών Σχεδίων Επί Του Βυζαντίου Και Ο Θάνατος Του Μιχαήλ Παλαιολόγου

            Παραρτήματα \Βιβλιογραφία \Γλωσσάριον Βυζαντινών Τίτλων \Ευρετήριον \Εικόνες \Χάρται

            Κατηγορίες

            Καλάθι

            Cart

            Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.