Παλαιοβιβλιοπωλείο - Εκδόσεις
  • Προβολή

Προβολή όλων των 5 αποτελεσμάτων

  • “Απάντησις Ανωνύμου προς τους αυτού Άφρονας Κατηγόρους Επονομασθείσα περί θεοκρατίας 17.50

    Συγγραφέας: Χριστόδουλος Εξ Ακαρνανίας (Παμπλέκης) Εκδόσεις: Κουλτούρα Ημ.Έκδοσης: (1786) 2013 Σελίδες: 336 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο 

    Η έκδοση του έργου, “Απάντησις Ανωνύμου προς τους αυτού άφρονας κατηγόρους επονομασθείσα περί θεοκρατίας”, του Χριστοδούλου εξ Ακαρνανίας, του επονομαζομένου, από τους εχθρούς του ιδίως, Παμπλέκη, καθιστά προσιτή στην έρευνα της πνευματικής ιστορίας του νέου ελληνισμού την πιο τολμηρή κατάθεση θρησκευτικής κριτικής στη φιλολογία του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Το έργο, το όποιο τυπώθηκε αρχικά στη Λειψία το 1793, επέζησε σε ένα μόνο αντίτυπο στην Ελλάδα και παρέμεινε λανθάνον για περισσότερο από δύο αιώνες. Η εξαφάνισή του οφείλεται στις ιδέες του θρησκευτικού και πολιτικού ριζοσπαστισμού που το διαπνέουν και στον φόβο που προκαλούν οι ιδέες αυτές. Το κείμενο του Χριστόδουλου συνιστά μια ελληνική μαρτυρία της διάχυσης των θρησκευτικών ιδεών του Σπινόζα στην ευρωπαϊκή παιδεία, ενώ η ρητή διακήρυξη του ενστερνισμού των πολιτικών ιδεών του Βολταίρου και του Ρουσσώ εντάσσει τον συγγραφέα στην τροχιά του δημοκρατικού ριζοσπαστισμού της εποχής της Γαλλικής Επανάστασης.

    Το κείμενο με την πολεμική του κατά των συμβατικών παραδοχών και ιδίως κατά των ιδιοτελών χρήσεων της θρησκείας και της χειραγώγησης των θρησκευτικών συναισθημάτων συνιστά ένα σπάνιο τεκμήριο ανεξάρτητης σκέψης αλλά συγχρόνως εικονογραφεί την τραγική υπαρξιακή υπόσταση, την οποία συχνά συνεπάγεται η διεκδίκηση της πνευματικής ελευθερίας.

    Τί έγραψε ο Τύπος: Νίκος Μαυρέλλος 12/10/2014 Αυγή http://www.avgi.gr/article/4359918/i-epanodos-tis-thriskeias

    Περιεχόμενα:

    Πασχάλης Μ. Κιτρομηλίδης, Στην περιφέρεια του ριζοσπαστικού Διαφωτισμού. Ο Χριστόδουλος ο εξ Ακαρνανίας και η μαρτυρία του
    Παράδοση του κειμένου
    ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΤΕΡΟΦΘΑΛΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΕΞ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
    Τοις εντευξομένοις των αδελφών
    Θαύμα γεγονός εν Λιτοχώρω κατά τους 1786
    Ακολουθία ανόσιου Χριστοδούλου
    Βίος ή ψόγος Χριστοδούλου ετεροφθάλμου
    ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΑΦΡΟΝΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ ΕΠΟΝΟΜΑΣΘΕΙΣΑ ΠΕΡΙ ΘΕΟΚΡΑΤΙΑΣ
    Αι της κατηγορίας υποθέσεις άπασαι ψευδείς
    Προς τον αναγνώστην
    Τάξις του εγχειριδίου
    Προοίμιον
    Περί της κατά φαντασίαν θεοκρατίας. Τις είναι ο αληθής άγιος
    Άγιοι πρώτοι
    Δεύτεροι σοφοί άγιοι
    Θεοκρατία πρώτη
    Θεοκρατία δευτέρα
    Αγιότης των αγίων
    Τις η αληθής κατηγορία
    Νόμοι τούτων
    Τις είναι η πίστις
    Τις είναι ο θεός
    Ορισμός του θεού
    Ερμηνεία του ορισμού
    Συνέπειαι
    Ερμηνεία των λέξεων τώνδε
    Συνέπεια
    ΕΠΙΜΕΤΡΟ:
    -Ο ΕΞΩΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΒΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΟΥ ΤΟΥ ΕΞ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΗΤΟΙ […]
    ΦΡΙΚΤΟΝ ΣΥΝΟΔΙΚΟΝ
    Προοίμιον προς τους ευσεβείς αναγνώστας
    Επίγραμμα ιαμβικόν προς τους αναγιγνώσκοντας
    Έτερον Ηρωελεγείον
    Δακτυλοσπονδιακόν προς τον Μονόφθαλμον
    Έτερον Ηρωελεγείον
    Έτερον Ηρωελεγείον προς τους αυτού οπαδούς
    Νεόφυτος Ελέω Θεού Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης
    Δημήτριος Παναγιώτου ο Γοβδελάς Γαΐω τω Ελλογιμωτάτω
    -ΤΩ ΓΑΛΗΝΟΤΑΤΩ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΤΑΤΩ ΜΕΓΑΛΩ ΓΑΙΔΑΡΩ, ΤΟΥ ΣΟΦΩΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΧΙΝΟΥΣΤΑΤΟΥ
    ΜΠΕΡΤΟΔΟΥΛΟΥ
    ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
    Μάριος Μπέγζος, Η θρησκευτική κριτική της θρησκείας
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ

    • Αντιλήψεις για το Έργο και τη Διδασκαλία της Φιλοσοφίας κατά την Περίοδο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού 10.00

      Συγγραφέας: Mαρία Βενέτη Εκδόσεις: Ε.Κ.Π.Α. (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 2002 Σελίδες: 118 (17*24) Μαλακό Εξώφυλλο

      Στη μελέτη αυτή εξετάζεται το πώς διδασκόταν η φιλοσοφία στα σχολεία του υπόδουλου ελληνισμού.Η εργασία  χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο  και φιλοδοξεί να παρουσιάσει κυρίως το φιλοσοφικό υπόβαθρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή προτάσεων που αφορούσαν τη διδασκαλία της φιλοσοφίας κατά την εν λόγω περίοδο.

      Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της φιλοσοφίας και η διδασκαλία της και στο δεύτερο παρουσιάζονται οι αντιλήψεις νεοελλήνων διαφωτιστών (Θ. Κορυδαλέας, Στ.Τζιγαράς, Β.Δαμοδός, Γ. Σουγδουρής, Δ.Καταρτζής κ.α) για τη φιλοσοφική μάθηση.

       

      • Γλώσσα και Ιδεολογία στο Νεοελληνικο Διαφωτισμό 5.50

        Συγγραφέας: Θόδωρος Γραμματάς | Εκδόσεις: Κουλτούρα | Ημ. Έκδοσης: 1991 | Σελίδες: 92 (14*20) Μαλακό Εξώφυλλο

        ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

        Πρόλογος| I. Στοιχεία γλωσσικού και ιδεολογικού προοδευτισμού στο Βενιαμίν Λέσβιο| II. Κοραής και Φαναριώτες. Ιδεολογικές διαστάσεις μιας διαμάχης| III. Δυο Αντικοραϊκά κείμενα. Τα <<Κορακιστικά>> του Ιακ. Ρίζου Νερουλού και το <<Όνειρο>> του Αθ. Χριστόπουλου| IV. Ιδεολογικές συνιστώσες  στο προεπαναστατικό ελληνικό θέατρο | Ευρετήρια: Κύρια ονόματα, Τίτλοι Έργων| Βιβλιογραφία|


        • Η Ρομεηκη Γλοσα 5.00

          Συγγραφέας:Ιωάννης Βηλαράς (Γιανης Βηλαρας)  | Εκδόσεις: Κουλτούρα | Ημ.Έκδοσης: 2004 (1979)(Κέρκυρα 1814) | Σελίδες: 56 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

          Το 1814 στην Κέρκυρα (τρία χρόνια μετά τα Λυρικά) δημοσίευσε ο Βηλαράς ένα περίεργο βιβλιαράκι. Η ρομέικη γλόσα, γραμμένο ολόκληρο σ’ ένα σύστημα ορθογραφίας επαναστατικό, σχεδόν φωνητικό και χωρίς, φυσικά, τόνους και πνεύματα. Το σύστημα και τη χρησιμότητά του τα εξηγεί σε μια εισαγωγική «μικρή ορμήνεια»· και ύστερα, σαν δείγματα μάλλον της «ρωμαίικης γλώσσας» στην ποίηση και στην πεζογραφία, δημοσιεύει τέσσερα πρωτότυπα ποιήματα και μεταφράσεις από τον Ανακρέοντα, τον Πλάτωνα και το Θουκυδίδη. Όλα τα ποιήματά του δε θα δημοσιευτούν παρά μετά το θάνατό του, το 1827 στην Κέρκυρα. Το κλίμα είναι κι εδώ το ίδιο όπως και στο Χριστόπουλο ο ίδιος κόσμος των κλασικιστικών αλληγοριών, η ίδια ανάλαφρη, παιγνιδιάρικη διάθεση. Ο Βηλαράς όμως είναι πιο γνήσια «αρκαδικός»: η Χλόη, η Φύλλις, ο Θύρσις, η Δάφνη ξανάρχονται συχνά στους στίχους του, η «αρκαδική» διάθεση είναι εδώ γνησιότερη και περισσότερο αφομοιωμένη. […]

          Πηγή:Λίνος Πολίτης, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1998 (9η έκδ.), 135-136.

          • Κοραή Εγκώμιον 5.30

            Συγγραφέας:Λουκάς Σακελλαρίδης Πρόλογος: Στερ.Φασουλάκης Εκδόσεις: Κουλτούρα Ημ. Έκδοσης: (1836)1983 Σελίδες: 32 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

            Κατηγορίες

            Καλάθι

            Καλάθι