Παλαιοβιβλιοπωλείο - Εκδόσεις
  • Προβολή

Προβολή όλων των 13 αποτελεσμάτων

  • Errata Ανασκόπηση μιας Ζωής 18.00

    Εrrata An Examined life George Steiner, Μετάφραση Σεραφείμ Βελέντζας,  Scripta Αθήνα 2005, σελ. 304(14*21) μαλακό εξώφυλλο Σειρά Πολιτισμική Θεωρία /Κριτική, Εξαντλημένο, Εξαιρετική Κατάσταση

    Σ’ αυτό το σπινθηροβόλο και γλαφυρό βιβλίο ο Τζορτζ Στάινερ, σε τόνο απροσδόκητα προσωπικό, επιλέγει επεισόδια από τη ζωή του συνδέοντάς τα με τις βασικές ιδέες και τα θέματα που διαπερνούν τη σκέψη του και τα γραφτά του, χωρίς να τα απομονώνει ποτέ από το ταραγμένο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο μες στο οποίο εξελίχτηκαν. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

    • H Μαριονέτα και ο Νάνος- Ο Διαστροφικός Πυρήνας του Χριστιανισμού 15.00

      THE PUPPET AND THE DWARF – THE PERVERSE CORE OF CHRISTIANITY Zizek Slavoj ,Ζίζεκ Σλάβοϊ Μετάφραση  Κώστας Περεζους Αθήνα 2005, σελ. 260 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο, Εξαντλημένο, ΑΡΙΣΤΗ Κατάσταση

      Τον έχουν αποκαλέσει «ακαδημαϊκό ροκ σταρ» και «κακό παιδί της θεωρίας» όμως η γραφή του Σλάβοϊ Ζίζεκ συνδυάζει εντυπωσιακή ευρυμάθεια με συχνές αναφορές στην μαζική κουλτούρα. Στο βιβλίο του “Η μαριονέτα και ο νάνος” επιχειρεί μια διεξοδική ανάγνωση του σημερινού θρησκευτικού αστερισμού από την οπτική γωνία της λακανικής ψυχανάλυσης. Έρχεται κριτικά αντιμέτωπος και με τις δύο κυρίαρχες εκδοχές της σημερινής πνευματικότητας – τον γνωστικισμό της Νέας Εποχής [New Age] και τον αποδομητικό λεβινάσιο Ιουδαϊσμό – και προσπαθεί να αποκαταστήσει τον «υλιστικό» πυρήνα του Χριστιανισμού. Ο τρόπος που προσεγγίζει τον Χριστιανισμό είναι απροκάλυπτα πολιτικός, διακρίνει δε στην παύλεια κοινότητα των πιστών την πρώτη εκδοχή μιας επαναστατικής συλλογικότητας. Εφόσον στις μέρες μας ακόμη και προασπιστές του Διαφωτισμού, όπως ο Γιούργκεν Χάμπερμας, αποδέχονται ότι χρειάζεται κάποιο θρησκευτικό όραμα προκειμένου να θεμελιώσουμε την ηθική και πολιτική μας στάση σε μια «μετεγκόσμια» εποχή, το βιβλίο αυτό – υιοθετώντας μια στάση που είναι καθαρά υλιστική, αλλά, ταυτόχρονα, υπόχρεη στον πυρήνα της χριστιανικής κληρονομιάς – είναι βέβαιο ότι θα συζητηθεί.

      ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Η ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
      ΟΤΑΝ Η ΑΝΑΤΟΛΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΔΥΣΗ
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
      Η «ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
      Η ΛΟΞΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
      ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ. . . ΚΑΙ ΠΙΣΩ
      ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
      ΑΦΑΙΡΕΣΗ, ΙΟΥΔΑΪΚΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ
      ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ

       

      • Αντίλεκτα-Δοκιμιακά Σχεδιάσματα 10.00

        Συγγραφέας: Γιάννης Σφακιανάκης  Εκδόσεις: Ιδιωτική (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 1967 Σελίδες: 224 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

        • Βία Έξι Λοξοί Στοχασμοί 14.00

          Violence Six sideways Reflections, Zizek Slavoj, Scripta 2010, Μετάφραση Νεκτάριος Καλαιτζής, σελ.289 (14*21)Μαλακό Εξώφυλλο, Άριστη κατάσταση

          Αντλώντας τόσο από την υψηλή όσο και από τη λαϊκή κουλτούρα, από τον Καντ και τον Λακάν, από ανέκδοτα και από τον σύγχρονο κινηματογράφο, ο Σλάβοϊ Ζίζεκ, ο επιφανής ακαδημαϊκός που αναδείχθηκε σε ίνδαλμα της σύγχρονης φιλοσοφίας, πραγματεύεται τη βία η οποία ενυπάρχει στην παγκοσμιοποίηση, τον καπιταλισμό, τον φονταμενταλισμό και τη γλώσσα, σε ένα έργο που θα επιβεβαιώσει τη φήμη του ως ενός από τους πιο καταρτισμένους και ρηξικέλευθους διανοητές της εποχής μας.

          Οι ταραχές στα παρισινά προάστια το φθινόπωρο του 2005 αλλά και η εξέγερση της Αθήνας τον Δεκέμβριο του 2008 έφεραν εκ νέου και με ανησυχαστικό τρόπο στη σκηνή του δημόσιου λόγου το ίχνος μιας καθαρής, ανιδεολογικής, κυριολεκτικά ανόητης βίας. Εξεγερσιακά συμβάντα που δεν διεκδικούσαν τίποτε άλλο παρά μόνο την “αξίωση για αναγνώριση” των υποκειμένων τους. Μια βία που δεν στρεφόταν τελικά ενάντια στη συστημική βαρβαρότητα, αλλά σ’ αυτή την ίδια τη θέση των υποκειμένων της. Μια αυτοκτονική διάσταση που ανέλυσε ο Lacan στο “στάδιο του καθρέφτη”, όταν η βία επιστρέφει στο καταγωγικό της υποκείμενο. Μια πράξη μη νοήματος, που εγγράφεται, σύμφωνα με τον Badiou, σ’ αυτή την ανοησία του Καπιταλισμού, στην α-κοσμία του κόσμου του, στο πένθιμο ίχνος της αφηρημένης του διασποράς.
          Για τον Zizek το ίχνος της βίας εντοπίζεται στον “φόβο τού Πλησίον”, στην ετερότητα του αλλά και σ’ αυτή την ανησυχαστική του εγγύτητα. Είναι από τη μια η βία του υποκειμένου αλλά και αυτή η βία της ίδιας της γλώσσας, του εκφερόμενου νοήματός της, όπως επίσης και η συστημική βία, αυτή η βία της κανονικότητας του πραγματικού. Ενα τρισυπόστατο ίχνος που αντιστέκεται στην αφήγησή του, στην αποκαλυπτικότητα των σημείων του, σ’ αυτή την αντικειμενοποίηση της αλήθειας του. Ο παραληρηματικός χαρακτήρας του βίαιου φαινομένου είναι αυτός που συσκοτίζει και την αφήγησή του. Η ειλικρίνεια της αφήγησης μιας τραυματικής εμπειρίας είναι, όπως χαρακτηριστικά λέει ο Zizek, αυτή “η ίδια η αντικειμενική της ανακρίβεια, η σύγχυσή της, η έλλειψη της συνοχής της”. Γι αυτό και ο τρόπος που ο Zizek επιλέγει να μιλήσει για τη βία είναι ο τρόπος της ποίησης, αυτή η αφηρημένη ματιά που δεν παραδίδεται στην επιτακτικότητα της εμπειρίας της, αλλά δεν ενδίδει στην απροσδιοριστία της. Μια γλώσσα που αίρει το αντικείμενο από το χωροχρονικό του πλαίσιο, χωρίς παρ’ όλα αυτά να το αφυδατώνει. Ακόμη και όταν αυτό το βίαιο ίχνος απαιτεί επιτακτικά από εμάς την εγρήγορσή μας, αυτό το επείγον είναι για τον Zizek μια ψευδεπίγραφη ευαισθησία, ένα επείγον που αφαιρεί από το υποκείμενο τον ορίζοντα της σκέψης του, την ήσυχη προοπτική του αναστοχασμού του. (ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΑΡΤΙΝΟΣ, ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 26-11-2011)

          • Εγρήγορση-Δοκίμια 12.00

            Συγγραφέας: Παύλος Φλώρος Εκδόσεις: Ιδιωτική (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 1978 Σελίδες: 280 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

             

            Συλλογή Δοκιμίων. Θέματα: Αισθητική, Γλώσσα, Γλωσσολογία,Θρησκεία, Ιστορία, Βιβλιοκριτική, Μελλοντολογία, Φ.Νίτσε, Πολιτική, Ταξιδιωτικά, Τέχνη, Φιλοσοφία-Φιλοσοφία της Ιστορίας, Ψυχολογία

            • Η Αισθητική Κοινωνία-Αισθητικό Δοκίμιο 7.00

              Συγγραφέας: Ελευθέριος Πλατής Εκδόσεις: Ιδιωτική Έκδοση (Κουλτούρα ) Ημ.Έκδοσης: 1980 Σελίδες: 164 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

              Ο δοκιμιογράφος και κριτικός Ελευθέριος Ν. Πλατής γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1920. Πτυχιούχος της φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Βόννης. Εργάστηκε στην μέση εκπαίδευση στην Ελλάδα και στην Κύπρο και διατέλεσε επιθεωρητής μέσης εκπαίδευσης. Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα το 1933 στο περιοδικό Παιδική Εγκυκλοπαίδεια. Συνέταξε τη βιβλιογραφία του Κύπριου Ν. Νικολαϊδη και μετέφρασε R. M. Rilke (1985). Συνεργάτης των περιοδικών Ευθύνη, Ηπειρωτική Εστία και Νέα Εστία. Ο Ε. Ν. Πλατής πέθανε στην Αθήνα το 2003. Πηγή: Εθνικό Κέντρο Βιβλίου

              • Ιστορία και Μεταφυσική 5.00

                Συγγραφέας: Δημήτριος Κούτρας Εκδόσεις: Ιδιωτική (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 1995 Σελίδες: 94 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

                Ο Καθηγητής Δημήτριος Κούτρας γεννήθηκε στην Πάτρα το 1936. Σπούδασε Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις φιλοσοφικές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης από το 1963 έως το 1966. Κατά το διάστημα αυτό είχε το προνόμιο να παρακολουθήσει τα μαθήματα διακεκριμένων Καθηγητών, όπως του Hans-Georg Gadamer και του Karl Lowith. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, το 1966, εργάστηκε ως βοηθός στο Φιλοσοφικό Σπουδαστήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Φιλοσοφική Σχολή), ύστερα από εισήγηση του Καθηγητή Ιωάννη Θεοδωρακόπουλου.
                Ο Δ. Κούτρας έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών το 1969 και διορίστηκε Επίκουρος Καθηγητής Φιλοσοφίας, το 1982, Αναπληρωτής Καθηγητής, το 1987, και Καθηγητής το 1992. Το 2002 βραβεύθηκε από την Ακαδημία Αθηνών για την πολύχρονη και αξιόλογη προσφορά του στην Ιστορία της Φιλοσοφίας. Έχει γράψει πολλά βιβλία και έχει δημοσιεύσει οκτώ τόμους πρακτικών συνεδρίων.Πηγή: www.biblionet.gr

                • Κριτικοί Προβληματισμοί-Τόμος Γ’ Ποιήματα και Πεζά 7.50

                  Συγγραφέας: Ελευθέριος Πλατής Εκδόσεις: Οι Εκδόσεις των Φίλων (Κουλτούρα) Ημ.Έκδοσης: 1995 Σελίδες: 272 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο

                  • Μπέρτολντ Μπρεχτ Κριτικές Προσεγγίσεις 16.00

                    Επιμέλεια Νάντια Βαλαβάνη, Μεταφραστές: Αποστόλης Οικονόμου, Δημήτρης Μαράκας,  Μαρία Χαραλάμπη, Στάχυ 2002, 564 σελ.(14*21) Εξαιρετική Κατάσταση

                    16 δοκίμια

                    Τι σηματοδοτεί ο Μπρεχτ σήμερα, στη χαραυγή του 21ου αιώνα, σ’ έναν κόσμο βαθύτατων αλλαγών (αν και όχι προς την κατεύθυνση που ο ίδιος επεδίωξε); Τι έχει χαθεί και τι ενσωματώθηκε στην παγκόσμια θεατρική παράδοση από τη θεωρία και την πρακτική του για το θέατρο; Πώς διαγράφεται η συνέχεια και πού εκδηλώνονται οι ρήξεις στη σημερινή του πρόσληψη, αν υποβάλλουμε στη δοκιμασία της “ιστορικοποίησης” την εξέλιξη της συνάντησης μαζί του ανθρώπων και κινημάτων, που συντάραξαν τον προηγούμενο αιώνα; Με τι όρους θα μπορούσαν ν’ αποτιμηθούν οι πλευρές του έργου του που συνδέονται με την ποίηση και τη μουσική; Κι ο Μπρεχτ στον, ελάχιστα μελετημένο σήμερα, ρόλο του θεωρητικού – κι όχι μόνο του θεάτρου; Ποια η θέση και ο ρόλος της “παρεμβατικής σκέψης” του στο άλυτο κουβάρι αντιθέσεων της πραγματικότητας και ρευμάτων σκέψης, που χαρακτηρίζει το σημερινό κόσμο; Πώς επανεκτιμάται η μέθοδός του της συνεργατικής δουλειάς, που πρώτος -και μάλλον μόνος μέχρι σήμερα- εφάρμοσε και στην παραγωγή έργων τέχνης στον τομέα της λογοτεχνίας;
                    Σ’ αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα επιχειρούνται απαντήσεις μέσα απ’ τα δεκαέξι δοκίμια της παρούσας έκδοσης, τα περισσότερα γραμμένα μεταξύ 2000 και 2001 ειδικά γι’ αυτήν. Σκηνοθέτες που νεαροί υπήρξαν βοηθοί του Μπρεχτ, κριτικοί που πρώτοι έφεραν το κοινό της χώρας τους σ’ επαφή με το έργο του, πανεπιστημιακοί ή ηθοποιοί, οι συγγραφείς τους ξεκινούν από διαφορετικές οπτικές κι από έδαφος έξι χωρών της Ευρώπης και της Αμερικής για να συναντηθούν στον κοινό τόπο των ανθρώπων που αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της ζωής τους στη συστηματική θεωρητική ή πρακτική έρευνα για τον Μπρεχτ. Άλλοι απ’ αυτούς μαρξιστές και άλλοι όχι, ενώνουν την προσωπική τους φωνή και θεώρηση στο πλαίσιο αυτής της έκδοσης συγκροτώντας μια σειρά ουσιαστικές κριτικές προσεγγίσεις στο έργο του μεγαλύτερου και πλέον ιδιόμορφου δραματουργού του 20ού αιώνα.

                    • Πόλεμος και Βιντεοπαιχνίδια Από τον Σουν Τζου στο X-Box 22.00

                      Έντ Χάλτερ, Scripta 2008, Μετάφραση Νεκτάριος Καλαιτζής, σελ.456 (14*21) Μαλακό Εξώφυλλο, Άριστη κατάσταση

                      Αλλάζουν τα βιντεοπαιχνίδια τον τρόπο που μια νέα γενιά βλέπει τον πόλεμο; Γεμάτα όπλα υψηλής τεχνολογίας, ηρωικούς στρατιώτες της ερήμου και τρομοκρατικά σενάρια αντλημένα από τους τίτλους των τελευταίων ειδήσεων, τα σύγχρονα, καθ’ υπερβολήν ρεαλιστικά βιντεοπαιχνίδια έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στη στρατιωτικοποίηση της ποπ κουλτούρας. Πώς αυτό το κάποτε αθώο ψυχαγωγικό μέσο -που σήμερα συναγωνίζεται το Χόλιγουντ σε δημοτικότητα- ενεπλάκη τόσο βαθιά στην προσπάθεια της Αμερικής να κατισχύσει σε μια νέα παγκόσμια σύρραξη;

                      Με εμπεριστατωμένη ανάλυση της μακραίωνης σχέσης που συνδέει τα παιχνίδια με τη στρατιωτική κουλτούρα, από τα πρώτα παιχνίδια που αναπαρέστησαν τον πόλεμο στους αρχαίους πολιτισμούς μέχρι την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών ως στρατιωτικών εργαλείων κατά την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου και την πρόσφατη σοδειά των χρηματοδοτούμενων από το Πεντάγωνο πολεμικών βιντεοπαιχνιδιών, των ακριβοσχεδιασμένων εμπορικών τίτλων και κάποιων ανατρεπτικών εναλλακτικών προσπαθειών.

                      • Τα Σχόλια του Τρίτου Μια Νεοελληνική Μυθολογία 20.00

                        Εκδόσεις Εξάντας Β έκδοση Αθήνα 1981 σελ. 214 (14*21) Άριστη Κατάσταση Άκοπο

                        Σαν άρχισα τα “Σχόλια” στο Τρίτο το ’78, δεν είχα αποσαφηνίσει μέσα μου ούτε το ύφος της γραφής τους, ούτε καλά-καλά τους στόχους μου. Γνώριζα βέβαια πως θα’ πρεπε να ξεκινήσω απ’ την πραγματικότητα του τόπου μας, αλλά όχι με τον τρόπο της “βραδυνής” και “μεσημβρινής” παραδημοσιογραφίας – τρόπος και είδος γραφής που απεχθάνομαι από νέος και περιφρονώ.
                        Σχόλιο με σχόλιο λοιπόν σχημάτιζα τον τρόπο, τη γραφή και το επίπεδο μέσα απ’ το οποίο έβλεπα τον νεοελλαδικό κόσμο μας και επικοινωνούσα ολοένα με ένα πλατύτερο κοινό ή καλλίτερα με ένα μεγαλύτερο κοινό, γιατί ποτέ είναι αλήθεια δεν υπήρξα κατάλληλος για το πλατύ κοινό. Φυσικά επικοινωνούσα με όλους, εκτός από τους παραδημοσιογράφους και τον αρμόδιο υφυπουργό – ανίκανους, για μια οποιαδήποτε επικοινωνία. Αυτοί όμως ενοχλήθηκαν πολύ σαν συνειδητοποίησαν το γεγονός ότι επιτυγχάνετο επικοινωνία χωρίς τη συμμετοχή τους, χωρίς τα δημοσιογραφικά ή τα πολιτικά οφέλη, έτσι κι η αντίδρασή τους ήταν άμεση – ενορχηστρωμένη λασπολογία, “αγανακτισμένοι ακροατές”, μηνύσεις και ένας υφυπουργός πιεζόμενος από την Κοινή, κοινότατη Γνώμη. Το Τρίτο σταμάτησε τη λειτουργία του, σταμάτησαν και τα “Σχόλια”. Για μιαν ακόμη φορά η ποιητική συνείδηση και η έκφρασή της καταδιώχθηκε και εξαναγκάστηκε στη σιωπή. Η έκδοση λοιπόν αυτών των “Σχολίων” ήταν επιβεβλημένη για να μην ξεχνάμε την αθλιότητα και τις οδυνηρές αλήθειες του καιρού μας και του τόπου μας.
                        (Αθήνα, 27 Νοεμβρίου 1980, Μάνος Χατζιδάκις)

                         

                        • Το γλωσσικό μας πρόβλημα είναι εξωγλωσσικό 8.00

                          Νίκος Φωκάς, Ερμείας, Αθήνα  1991 Σελ.160 Μαλακό Εξώφυλλο

                          Συλλογή δοκιμίων του βραβευμένου από την Ακαδημία Αθηνών ποιητή μεταφραστή και δοκιμιογράφου Νίκου Φωκά. Είναι επίσης κάτοχος του  Κρατικού Βραβείου Μετάφρασης (1995) .

                          Περιεχόμενα:

                          Σημείωμα. Η Αποδυνάμωση της γλώσσας. Ευρωπληθυντικός και Ελληνική Αγλωσσία .Η Ελβετική Πρόσκληση.  Το μαρτύριο της Γλώσσας. Γλωσσικός Ρεαλισμός.Συνέχεια μιας συζήτησης χωρίς συμπέρασμα. Μεγαλύτερες γλωσσικές διαστάσεις. Ο γραφειοκρατικός λόγος ως προφορικός και ποιητικός Μειωμένες ελληνικές αντιστάσεις. Το γλωσσικό ως εθνικό μας πρόβλημα .Πρώτες δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις.

                           

                          Κατηγορίες

                          Καλάθι

                          Καλάθι